duminică, 6 decembrie 2009

SUPERMEMORIA

1.INTRODUCERE

Extragerea informației din memorie stă la baza tuturor sistemelor accelerative. Înveți mai repede pentru că îți amintești mai bine. Învățarea rapidă este menită să fixeze informația în memorie, fără a necesita repetarea.

Organizarea invatarii este o problema mult discutata, insa nerezolvata. Aceasta este mai degraba o problema personala, pentru ca este nevoie de efort propriu. Oricat de mare ar fi ajutorul profesorului, invatarea este o achizitie proprie - nu te poate invata cineva sa mergi pe bicicleta sau sa inoti - profesorul te poate ajuta sa inveti mai repede, dar tu esti cel care trebuie sa o faca.


Și totuși, între anii 1960-1970, savantul bulgar Gheorghi Lozanov, doctor în psihologie și parapsihologie, uimea întreaga lume prin realizările în domeniul învățării accelerate. Dacă, inițial, elevii din cadrul institutului pe care îl conducea au reușit să învețe o limbă străină într-o lună, mai târziu s-a ajuns la învățarea regulilor de bază ale acesteia și a unui vocabular de circa 2000 de cuvinte în 10 zile, cu 6 ore de studiu pe zi (iar un an mai târziu, s-a verificat că elevii reținuseră o mare parte din ceea ce învățaseră), pentru ca, în cele din urmă, să se predea într-o singură ședință 15 lecții dintr-un manual de limba franceză, cuprinzând 500 de cuvinte noi. Testele ulterioare au reflectat rezultate excelente, chiar extraordinare.

"Bucuria învățării" - relaxează-te, fă-te comod, închide ochii, amintește-ți de un moment în care te-ai simțit la înălțime, când ai avut o mare realizare, când te-ai bucurat de întreaga energie vitală. Găsește un moment în care te-ai simțit cu adevarat la înălțime și transpune-te acolo. 

Ceea ce noi numim "cârlige" ale memoriei, anticii umeau palatele memoriei. Asta ne poate oferi o idee de cât de departe am lăsat în urma noastră mnemotehnica, o artă mai veche decât istoria. Lipsiți de laptopuri, fără caiete de notițe, strămoșii noștri erau nevoiți să-și facă notițe mentale. Cetățenii educați purtau în capetele lor continente vaste de cunoștințe, dens populate. În comparație cu memoria anticilor, a noastră se poate spune că nu există. Cuprinderea uluitoare a memoriei lor, rezistența și continua ei dezvoltare reprezintă un exemplu izbitor de potențial mental, un potențial pe care noi nu mai avem nevoie sa-îl construim. Noi am clădit bogățiile memoriei în cărți, fotografii, rețele de calculator, casete video.

2.MUZICA RELAXARII



Bibliografie:


Tehnica  invatarii rapide
Sheila Ostrander
Puteti achizitiona cartea AICI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu